Tort sarlota

1 Mai

TORT SARLOTA

Un tort racoritor, pentru zilele fierbinti de vara, care, dupa cum se vede “vremea” ,se cam grabeste sa vina.Tortul sarlota il stiu  de la bunica mea si imi aduce aminte bineinteles ….de copilaria frumoasa si lipsita de orice griji.Cu fiecare bucatica savurata din aceasta minunata prajitura retraiesc o parte din vremurile  cand jocul si abecedarul  erau singurele mele preocupari.Si poate si dulciurelele pe care mi le pregatea bunica , si erau ceva la numar, si pe care le imparteam cu bunicul, un iubitor inrait al gustului dulce.

Dar sa lasam nostalgia si sa va prezint ingredientele:

  • un litru de lapte
  • 8 oua
  • 3 linguri cu varf de faina
  • o cana si jumatate de zahar
  • 3 linguri cacao
  • 100 g unt
  • 30 g  gelatina.

Amestecati ouale cu zaharul, adaugati faina si apoi laptele treptat pentru a nu forma cocoloase.Punem totul la foc mic, amestecand in continuu.Cand crema s-a ingrosat, adaugati  gelatina ,dizolvata in jumatate de cana de apa, cam cu 10 minute inainte.

gelatina

La final, punem untul si esenta de vanilie.

crema tort sarlota

Acum depinde de voi cat de inalt doriti sa fie tortul.Deci ramane hotararea voastra in ce vas ii dati tortului o forma.Eu am ales o craticioara nu prea inalta dar destul de lata.Turnati jumatate din crema si bagati la congelator.

sarlota

In  crema ramasa adaugati cacaua si asteptati pana ce compozitia  de vanilie se incheaga bine .Adaugati apoi si crema de cacao si lasati iar la congelator aproximativ 3 ore.

crema sarlota cacao

SFAT: CA SA NU VA CHINUITI CU SCOATEREA TORTULUI DIN VAS PUTETI FOLOSI O FORMA DE TORT CU PERETII  DETASABILI SI TAPETATA CU HARTIE.IN CAZUL IN CARE NU AVETI ASA CEVA, PLIMBATI TAVA IN CARE SE AFLA PRAJITURA CATEVA SECUNDE DEASUPRA UNEI FLACARI LA ARAGAZ.SE VA INMUIA PUTIN LA BAZA SI SE VA DESPRINDE MAI USOR.

Nu ramane decat sa il ornati dupa preferinta, cu frisca sau ciocolata, eu de aceasta data am folosit o glazura din comert , si sa il savurati ,gandidu-va la cele mai frumoase clipe din viata voastra.

Pana reusiti sa puneti reteta in practica va servesc cu o feliuta din tortul meu!!!!!:))

tort sarlota

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 25 other followers

