Cozonacul bunicii

30 Mar
Fiind novice in ”arta  blogului”, m-am gandit sa-mi  incep incursiunea    cu o reteta noua pentru mine- reteta de cozonac. Si sub indrumarea unor  maestrii  in arta gatitului, si spun asta pentru ca pentru mine bunica si mama mea sunt cei mai de seama bucatari, am purces la realizarea celui mai de temut produs pascal,si anume COZONACUL. De ce de temut? Pentru ca da atatea emotii tuturor celor care isi incearca norocul pentru prima data in arta cozonacului. Dar sa lasam vorba la o parte si sa trecem la treaba. Avem nevoie de:
  • 5 oua
  • 2 cani de lapte
  • 1 cana si jumatate de zahar
  • o jumatate de pachet de unt , la temperatura camerei
  • 1,30 kg de faina
  • un pahar de ulei
  • 3 pliculete de drojdie uscata
  • coaja rasa de la o lamaie
 Pentru umplutura:rahat, nuca, cacao, esenta de rom – fiecare poate adauga ce-i trece prin minte.umplutura nuca
 500 g de faina  se amesteca cu drojdia uscata si se lasa 5  minute sa se odihneasca. Laptele, impreuna cu zaharul si coaja de lamaie se pun pe foc pana se infierbanta, fara a lasa insa amestecul sa fiarba. Ouale se bat bine cu un strop de sare si se adauga peste lapte, dupa  ce l-am luat de pe foc. Acum e vremea sa trecem la operatiunea de framantare.Turnam laptele peste faina si incepem sa framantam aluatul cu grija.Treptat adaugam si restul de faina.Dupa ce aluatul se uniformizeaza se framanta in continuare , adaugand untul si apoi uleiul.
Probabil multi se intreaba cat dureaza acest procedeu de framantare. Pe mine cred ca m-a tinut ocupata cam 15-20 de minute. Acum coca rezultata este gata sa stea la dospit.O acoperim bine ca sa nu raceasca si mai asteptam pret de jumatate de ora. Intre timp pregatim umplutura. In ceea ce priveste rahatul, e simplu, il taiem si asta e tot. Pentru nuca, o maruntim, o amestecam cu o fiola de esenta de rom si 2 linguri rase de cacao.aluat cozonac
Dupa  ce cozonacul a crescut, ramane la alegerea fiecaruia cum il aseaza in forme sau in tava:impletit sau sub orice alte forme dupa imaginatia omului, gustul sa stiti ca e acelasi-delicios. Eu, de exemplu, pe unul l-am copt intr-o forma de tort detasabila iar alti doi in forme de cozonac. Nu uitati sa adaugati si umplutura. Impartiti aluatul in mai multe parti, intindeti cate o foaie pe care o umpleti cu ce doriti. Le rulati ca la binecunoscuta rulada si apoi le impletiti doua cate doua. Asezati in forme unse cu unt si tapetate cu faina.
La mine cam acesta a fost rezultatul final:cozonac
Pentru primul cozonac din viata mea zic eu ca m-am descurcat onorabil.
Pofta buna! Si nu va zic ‘’Paste Fericit’’ pentru ca, cred eu, ne mai vedem pana atunci.

10 Răspunsuri to “Cozonacul bunicii”

  1. sscorpion Aprilie 1, 2012 la 2:13 pm #

    Suuper arata cozonacul tau Raluca, am sa incerc si eu reteta ta de Paste.Am sa mai trec pe la tine sa ma inspir pentru masa de sarbatori.

    • ralucaioancea Aprilie 1, 2012 la 2:39 pm #

      Abia astept sa vad si cozonacul tau si poate sa si gust o feliuta mica-mica!

  2. Banea Aprilie 2, 2012 la 12:44 pm #

    Cred ca o sa ma apuc si eu de copt unu` .

  3. Angi Aprilie 5, 2012 la 4:36 pm #

    Superrrrrr, felicitari, am sa mai trec pe aici, poate…… si gust de la tine.

  4. cOokie Aprilie 15, 2012 la 10:39 am #

    Ce cozonac frumos😀

Trackbacks/Pingbacks

  1. Cozonacul bunicii – partea a II-a « Retetele-Ralucai - Aprilie 17, 2012

    […] la sfanta sarbatoare si la care s-a adaugat o delicioasa pasca.Procedeul a fost acelasi ca la primul cozonac , numai cantitatea de ingrediente putin mai mare.Ce o sa fac acum este doar sa enumar ingredientele […]

  2. Amandine « Retetele-Ralucai - Aprilie 29, 2012

    […] Cozonacul bunicii Share this:TwitterFacebookPrintEmailLike this:LikeBe the first to like this post. […]

Lasă un răspuns

